Powered By Blogger

Tuesday, December 28, 2010

sakit hatiku melihat MAKSIAT!!!

sering kali kita mendengar gejala sosial di kalangan anak2 muda sekarang sdg berleluasa...
astaqfirullah!!!! aku pernah melihat sendiri kejadian tu terjadi d'dpn mata aku...skit sgguh hati aku ni...hrp je pkai tdg,tp perangai mcm x ingt dosa dh..pgang2 lg tu..org tgk pun mcm x ksah jew..konon nya nk bnggakan PAKWE dia yg x brapa hensem tu lah...

di media massa mahupun akhbar,psti akan ada berita mengenai sosial remaja sekarang..
ada juga adk beradik perempuan membawa pakwe msing2 tidur bersama d'dlm bilik pada jam 3.30 pg...pada waktu itu juga mak mereka terjaga drpd tidow n sengaja jengah blik tidow anknya...ttp beliau terkejut apabila mlihat kedua anknya berpelukan sprti suami isteri d'dlm blik tidow...
nauzubillah!!!
apa nk jd dunia skang ni..

insaf lah wahai sahabat sblom terlmbt,
jgnlah kesenangan di dunia ini kita bnggakan,
ingtlah akan tuhanmu iaitu ALLAH,
dia yg mnciptakan kita,
sujudlah kpdnya,
taubatlah kpdnya,
sesungguhnya dia lah yg maha pengampun lg maha mengasihani,

*saya menulis ini kerana saya tdak tahan lg dgn gejala maksiat pada zaman skang...
saya juga menulis ini untuk kebaikan kte smua,dan untuk mengingati diri saya sendiri..
insya'allah...

                                                                                                                 <3 ji

No comments:

Post a Comment