Powered By Blogger

Friday, March 7, 2014

sudah jelas cita-citaku



Assalamualaikum, wahai sahabat sekalian, 
pernahkah sahabat mempunyai cita-cita yang begitu tinggi? 
jika ada, sama lah seperti saya. untuk mencapai cita-cita itu bukan senang.. kita kena berusaha dengan begitu bersungguh-sungguh untuk mndapatkannya. saya bercita-cita untuk mnjadi seorng doktor pakar bedah kelak dan ingin menyambung pelajaran saya ke united kingdom. jauh bukan angan-angan saya. saya tahu bahawa bukan senang untuk saya mencapai nya. but nothing is impossible right?? 
saya membuka google menaip doktor pakar bedah dan search. saya terjumpa universiti yang mnjadi idaman saya sejak kecil.universiti itu terletak di united kingdom dan ia merupakan universiti yang paling bagus di dunia iaitu universiti of oxford.


saya seperti ingin menangis apabila memikirkan bahawa bukan senang untuk saya masuk ke universiti ini. saya berfikir bagaimana cara nya untuk saya mengubah tabiat belajar saya dan diterima masuk ke sana? mmg amat susah, saya hndaklah berusaha 10x ganda daripada usaha saya sekarang.saya bukanlah pelajar yg cemerlang di sekolah saya. saya tahap sederhana sahaja. jadi saya hendaklah berusaha dgn bersungguh-sungguh untuk mencapainya. 

saya rasa cukuplah sampai di sini sahaja coretan saya. saya berharap dapat berkongsi cerita lagi bersama sahabat sekalian. 
                                      

No comments:

Post a Comment